Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
   

1 millióval kevesebb iPhone-t sikerült eladni, és nem lesz sokkal jobb a helyzet

Az Apple nemrég közölte a cég legfrissebb eladási adatait, amiből kiderült, 1 millióval kevesebb iPhone fogyott 2017 utolsó negyedévében, mint 2016-ban ugyanekkor. Sokan az iPhone X két hónapos csúszására fogják a dolgot, pedig a probléma komolyabb, mint elsőre tűnik.

Különös beszámolót tett közzé 2017 utolsó negyedéves teljesítményéről az Apple. A cég csütörtöki közlése szerint ugyanis úgy értek el rekord árbevételt (88,3 milliárd dollár) és rekord adózott eredményt (20 milliárd dollár), hogy közben nagyjából 1 millióval kevesebb iPhone fogyott tavaly, mint 2016 utolsó negyedévében. A változás azonban jóval fontosabb jel, mint azt elsőre gondolnánk.

Az Apple szakítva a hagyományokkal 2017-ben nem szeptemberben, hanem novemberben mutatta be a jubileiumi iPhone X-et, amiről egy dolgot már a megjelenése előtt ki lehetett jelenteni: drága lesz. Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Magyarországon – szolgáltatófüggetlenül – 380 ezer forintnál kezdődik (!) az iPhone X árazása, de még az Egyesült Államokban sem lehet (nettó) 999 dollárnál olcsóbban megúszni a vásárlást. Ez bizony nem kevés pénz, még akkor sem, ha Tim Cook szerint valójában egy olcsó készülékről van szó, és csupán „pár” remek kávéról kellene lemondanunk miatta.

© 

A szakemberek szerint viszont a készülék ára sokkal inkább közrejátszott az iPhone-eladások csökkenésében, mint a későbbi bemutató. Ezt – ha nem is nyíltan, de – az Apple is megerősítette, a cég ugyanis a következő hónapokra a vártnál szerényebb keresletet jósol. Márpedig ha a csökkenő eladások oka csak a későbbi bemutató lenne, akkor a következő hónapokban épp, hogy nőnie kellene a keresletnek.

Jeff Fieldhack, a Counterpoint nevű cég kutatási igazgatója a BBC-nek úgy nyilatkozott, az Apple-nek az iPhone magas ára miatt a következő időszakban nagyon nehéz lesz fenntartani a korábbi eladási számokat. A jövőben így a kulcskérdés az lesz, mennyire lesz képes betörni a cég az új piacokra.

One more thing

Ugyanakkor a kereslet csökkenését nem lehet egyértelműen a magas árnak betudni, emellé betársul még egy fontos tényező is. A jublieumi iPhone X érkezését ugyanis óriási várakozás előzte meg, hiszen az első iPhone megjelenése szó szerint megváltoztatta a mobilipart (is), a közönség pedig most is valami hasonló dobást várt a cégtől.

© 

Ez azonban nem jött. Bár az ujjlenyomat-olvasót Face ID-ra, a kijelzőt pedig (majdnem) keretmentes kijelzőre cserélték, összességében olyan újdonságot nem hozott a mobil, mint amit vártak tőle. Ez a fajta technológiai "egy helyben toporgás", valamint a készülék magas ára pedig már együttesen afelé a döntés felé terelte a vásárlókat, hogy platformot váltsanak.

Csak az iPhone nem megy

Szintén az iPhone iránti rajongás csökkenését mutatja az is, hogy míg a mobilból 1 millióval kevesebb kelt el 2016 utolsó negyedévéhez képest, az iPad- és Mac-eladások is növekedni tudtak. Előbbi 13,1 millióról 13,2 millióra, míg utóbbi 5,1 millióról 5,4 millióra. Tim Cook szerint pedig a hamarosan érkező HomePodért is komoly kereslet várható.

© 

Mindezek ellenére is egyelőre túlzás lenne azt állítani, hogy leáldozóban van az iPhone-oknak, hiszen ha van cég, amelyik képes mindig valami extra újdonságot előhúzni a kalapból, akkor az az Apple. A következő egy év eladási számai, illetve a következő iPhone iránti kereslet ugyanakkor nagy mértékben meghatározhatja, merre menjen tovább a cég.

Az biztos, hogy a mostaninál ütősebb fejlesztés, ugyanakkor alacsonyabb ár kell a soron következő készülékeknél ahhoz, hogy újra kapkodjanak az Apple telefonjaiért.

Forrás: hvg.hu

Raktárkészlet
Vásárlóink kedvencei
Facebook rajongók
TOP TERMÉKEK
Hűségpont rendszer
100% VEVŐVÉDELEM